از شما یک راننده ی حرفه ای خواهیم ساخت ... !

استاد حسین مهرپویا

استاد مریم مهرپویا

فهرست
بستن
اموزش کلاچ و نیم کلاچ کاملا حرفه ای…

ما در اموزش خصوصی و حرفه ای رانندگی به صورت تصویری و هم به صورت عملی با مربی مجرب و حرفه ای به معرفی و اموزش رانندگی خصوصی و فوق حرفه ای به مهمترین نکات برای رانندگی صحیح در سطح شهر یا اتوبانها یا جاده های برون شهری اموزش تدرس و اشاره میشود.ما ویدیو هایی داریم که اموزش عملی پارک دوبل و دنده عقب و دور ی فرمان و دور دوفرمان کاملا اصولی و تصویری و عملی اموزش داده شده است.
ما در این ویدیو نحوه صحیح قرار گرفتن پا ها روی پدالها توسط استاد خانم مهرپویا به نمایش میگذاریم:

 

یکی از دلایلی که خودرو را رانندگان مبتدی خاموش میکنند کنترل کلاج میباشد ما ابتدائ باید تعریف منحصر به فرد کلاج را بدانیم .

کلاچ چیست :

کلاج اهرمی است یا به قولی پدالی میباشد که وظیفه انتقال دهنده  نیرو از موتور به چرخها میباشد و پس گیرنده نیرو از

چرخ ها به موتور میباشد . ما مربی حرفه ای رانندگی در اموزش خود به هنر جویان کنترل کلاچ را به نحوی اموزش میدهیم که در کمترین تعداد محدود کلاس کنترل اهرمهای سمت راننده که سه تا پدال میباشد با تعریف وظیفه و نوع کارکردشان اشنا میشوند .

اموزش خصوصی و حرفه ای رانندگی توسط زوج همکار که با مربی خصوصی و حرفه ای رانندگی با کادر مجرب در غرب و شمال تهران با تحصیل کرده و تحد لایسنس های بین المللی با دوره های پیشرفته ای که گزرانده اند با متد روانشناسی

در جهت از بین بردن ترس و استرس از رانندگی کمک فراوانی به شما دوستان در جهت کنترل خودروی خود که با مشکل زیادی دست و پنجه نرم میکنند فارق شوند .

کنترل کلاج تنها در شروع حرکت در سر بالایی و سرپایینی و جاده صاف و تخت که وظیفه انتقال دهنده و پس گیرنده نیرو را دارند به شما دوستان اموزش داده میشود .

در شروع حرکت ابتدائ باید کنترل پدال اولی که پدال گاز میباشد در اموزش های قبلی به شما دوستان ارائه شده است استفاده میکنید (اموزش کنترل پدال گاز)

برای کنترل نیم کلاج حتما باید پای چپ تان این اهرم را کنترل نمایید و پای راست تان وظیفه کنترل گاز و ترمز را به گردن دارد بدین صورت میباشد که در کنترل و هدایت خودرو زمانی که شما به گاز نیاز دارید به ترمز نیاز ندارید و بلعکس زمانی که به ترمز نیاز دارید به گاز نیاز ندارید .

توجه بارها بنده در اموزش شاهد بودم که با پای چپ دوستان هنرجو برای ترمز کردن از پای چپ استفاده کرده اند

با استفاده از پدال گاز به اندازه ای گازرا فشار دهید که صدای مو تور را به اندازه ای که گوش خراش نباشد میشنوید

در این هنگام شروع میکنید یواش یواش کلاج را به ارامی به سمت بالا اوردن در هر نقطه که پدال را بالا می اورید نیرو از موتور به چرخ ها توسط قطعه ای به نام دیسک صفحه که متصل شده به اهرم کلاچ نیرو را از موتور به دیفرانسیل یا گیربکس و از انها به چرخ ها انتقال میگردد.

در هنگامی که شما پدال را بالا می اورید خودروع شروع به حرکت مینماید در هر نقطه که بالا می اورید احساس کردید ماشین به حرکت در امد از بالا اوردن پدال خود داری نمایید تا نیرو مختصرا به اندازه کافی انتقال پیدا کند .

در ذهنتان شروع به شمارش نمایید مثال ۱۰۰۱  /  ۱۰۰۲  /  ۱۰۰۳   تا به ۱۰۰۳ رسیدید بقیه کورس اهرم را کم کم شروع

به بالا اوردن نمایید با این حرکت شما قسمت پایانی کلاج را انجام داده اید و کل نیرو را از موتور به دیفرانسیل و از گیربکس به چرخ جلویی انجام داده اید .

از نظر تعریف تعوری پدال کلاج سه نقطه دارد حرکت اول نقطه صفر و حرکت دوم نقطه یک و حرکت سوم نقطه دوم میباشد

اگر صبوری کنید بیشتر توضیح میدهم :

اول باید پای راست تان روی ترمز باشد تا خودرو به عقب حرکت ننماید تا عملی کنترل نیم کلاج را انجام دهید .

ما در اموزش رانندگی خصوصی و حرفه ای پدال کنترل کننده خودرو را به سه قسمت اصلی به هنرجویان گواهیدار و بدون گواهی مبتدی این گونه معرفی میکنیم که نقطه صفر یعنی زمانی که پدال را بالا می یاورید در هر نقطه که ماشین شروع به لرزش میکند در همان نقطه پاهایتان را نکاه دارید پس زمانی که خودرو شروع به لرزش کرد نقطه صفر کلاچ میباشد .

نقطه یک کلاج:

 

شما زمانی که به نقطه صفر رسیدید در سربالایی خودروی شما دیگر عقب نخواهد رفت باید شما لرزش خودرو را در این لحظه درک نمایید یا با ی نگاه کوچک به دسته دنده میبینید که سر دنده میلرزد  پس در این هنگام پاهایتان را از پدال ترمز برداشته وبه سراغ پدال گاز روید به ارامی پدال گاز را فشار دهید به اندازه ای که صدای موتور گوش خراش نباشد در این هنگام پای چپ تان را از روی پدال کل اچ شروع کنید بالا امدن خودرو شروع به حرکت مینماید در این لحظه نقطه یک ک لاچ را انجام داده اید

نقطه دوم کلا چ :

همان طور که گفته شد شروع به شمارش نمایید در پایان شمارش بقیه ک لاج را شروع کنید بیاورید بالا تا اخرین حرکت کلا ج به سمت بالا بیاورید در این لحظه کل نیرو را انتقال داده اید .

توجه داشته باشید حتما به جزئ پاشنه پا کل کف پا هم کف ماشین باشد تا از درد پایتان در رنج نباشید معمولا بعضی از دوستان اینگونه اموزش میدهند که پاشنه پا کف خود رو باشه کف پا به سر پدال اماده باش بماند که این نوع روش دارای اشکالات اموزش رانندگی میباشد .

کلیه عملیات هنر اموزش تصویری و حرکت ها عملی هنر رانندگی ک اموزشگاه رانندگی قابلیت اموزش این گونه حرکت های فوق حرفه ای را دارا نمیباشند ما کاملا اصولی و تخصصی توسط مربیان حرفه ای رانندگی صورت میگردد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عبارت کلیدی :مربی حرفه ای رانندگی -اموزشگاه رانندگی دریا-اموزشگاه رانندگی در غرب تهران-اموزش خصوصی رانندگی – اموزش رانندگی خصوصصی- اموزش رانندگی در امریکا- اموزش رانندگی در کالیفرنیا-اموزش رانندگی حرفه ای -تدریس خصوصی رانندگی- مربی رانندگی خانوم – مربی رانندگی اقا-اموزش پارک دوبل- اموزش کلاچ و نیم کلاچ -اموزش دنده عقب-اموزش خودرو شخصی – اموزش دنده ای واتومات-اموزشگاه رانندگی در تهران – اموزش رانندگی با خودرو بی ام دبلیو-اموزش رانندگی با تیبا – اموزش رانندگی با پراید-مربی اموزش رانندگی -اموزش تصویری پارک دوبا -اموزش عملی نیم کلاچ